W sobotę przez przypadek chciałem coś zobaczyć pod samochodem i złapałem ręką pod prawym zderzakiem i umazałem całą swoją rękę w płynie. Sprawdziłem olej, płyn chłodzący wszystko było w porządku, myślałem że to może kapie jeszcze woda po wcześniejszym myciu.
Dziś sprawdzając olej zauważyłem, że ubyło gdzieś na około 40 ml oleju, a do światła zobaczyłem że chyba leje się z małej chłodnicy umieszczonej w zderzaku (od czego jest ta chłodnica). Zobaczcie sami na fotkę i oceńcie.
I właśnie dlatego mam do Was pytanie, co robić w takiej sytuacji i co należałoby wymienić aby wszystko było w porządku ?
Misialdo, po pierwsze fotki nie ma więc ciężko ją ocenić :diabelski_usmiech , ale pomimo to postaram się poddać kilka pomysłów.
Patrząc na kod silnika - AGR - mogę zasugerować dwa możliwe rozwiązania, tj. po stronie pasażera znajduje się rzeczywiście chłodnica, a dokładniej intercooler i z czasem oringi mogą "puścić", ale w tym przypadku miałbyś plamę oleju. Jeżeli nie jest to olej to ja stawiam na płyn do spryskiwaczy, bo on też się tam znajduje. Albo zbiorniczek jest pęknięty, albo po prostu któryś wężyk przecieka.
Może jeszcze być jedna możliwość. Jeżeli masz spryskiwacze reflektorów to sprawdź ich szczelność.
Powodzenia!
EDIT: zdjęcie już jest :szeroki_usmiech
to jest intercooler
czarny_wwa, dzięki za pomoc. Jeżeli mogę zapytać, to co cieknie z tego Intercoolera jakiś płyn chłodzący czy olej silnikowy ? Drugie moje pytanie to zauważając taki wyciek trzeba jak najszybciej wymienić taki pęknięty IC ?
PS: Sorki za moje głupie pytania, ale na intercoolerach i chłodnicach nie znam się w ogóle.
-Jest to chłodnica powietrza doładowującego-intercoler.
-Zbiera się w niej olej silnikowy, który tu trafia przewodami powietrznymi z odmy-odpowietrzenia silnka-skrzyni korbowej. Jest to normalne zjawisko nasilające się z rosnącym przebiegiem auta.
Można rozebrać przewody powietrzne z chłodnicą i je umyć.
Należy sprawdzić i zweryfikować sprawność turbiny bo przy jej awarii olej może dostać się do układu dolotowego.
Użyj szukajki pod hasłami odma, chłodnica powietrza, intercoler (intercooler) :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Zaraz poszukam dalszych wskazówek, chciałbym cię tylko zapytać, czy w takiej sytuacji, że z intercoolera już leje się przez dziurkę olej najlepszym wyjściem byłaby (jako pierwszy krok wymiana IC na nowy ?
Pytam dlatego ponieważ chciałbym wiedzieć czy dobrze myślę ?
Trzeba go obejrzeć. Jeżeli jest uszkodzony mechanicznie, skorodowany, itd. to można go wymienić ale jeżeli układ dolotu powietrza jest szczelny, silnik pracuje prawidłowo to wystarczy zdemontować chłodnicę wraz z przewodami powietrznymi i umyć.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
endryu, Dzięki za wszystkie rady. Teraz mam problem, bo chyba szykuje się wymiana. Ttak jak na zdjęciu powyżej widać że cieknie olej przez pęknięte żeberko i nawet troszkę oleju silnikowego ostatnio już ubyło.
Mam jeszcze jedno pytanie, kupując nowy IC jaką firmę szczególnie polecasz ?
Na rynku wtórnym jest dużo oryginalnych chłodnic gdzie można coś wybrać.
Nowe szukać oryginalne, Nissens, NRF, Valeo, Hella, Thermotec, itd.
Ale warto obejrzeć używki.
Wszystko zależy od ceny. Chyba, że nie no to z nowych jest też do wyboru.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz